• Mario Willemen grootmeester Jiu-Jitsu

Zaterdag 18 juni is Mario Willemen gepromoveerd tot 6e Dan Jiu-Jitsu. In Wijk bij Duurstede werd door de Nationale Graden Commissie Jiu-Jitsu het diploma met bijbehorende Rood Wit geblokte band uitgereikt aan Mario. Deze Dangraad wordt internationaal binnen de budo sporten gezien als een grootmeester graad.

IMG_9766_web

Carrière van Mario

Mario begon zijn Jiu-Jitsu carrière 20 jaar geleden in Waalwijk bij Tony van Venrooy. Waar hij nu nog steeds traint. Mario was een snelle leerling en na 3 jaar behaalde hij zijn 1e Dan. Na het behalen van zijn 3e Dan vond Mario het tijd om zich te ontwikkelen als leraar, dus meldde hij zich aan voor de leraar A opleiding, waar hij met goed gevolg voor is geslaagd. Daarna is Mario de leraar B opleiding gaan volgen en ook die opleiding heeft hij met goede punten gehaald.

In september 2003 startte Mario met de eerste les Jiu-Jitsu bij Budo vereniging Rijen wat al snel uit groeide tot een succes. Jeugd en senioren groepen, zwarte band kandidaten tot en met 4e dan die met lof geslaagd zijn. Leerlingen die zich uiteindelijk ontwikkeld hebben tot Jiu-Jitsu leraar. Duo koppels die prijzen halen op Jiu-Jitsu toernooien en mensen uit heel de regio die speciaal naar Rijen komen op zondag voor extra begeleiding naar hun zwarte band examen.

Grote betrokkenheid

Ook op organisatorisch niveau zet Mario zich met veel plezier in voor het Jiu-Jitsu. Hij is al 11 jaar lid van de District Graden Commissie Jiu-Jitsu waar hij zijn bijdrage levert om het Jiu-Jitsu in district Zuid Nederland naar een hoger niveau te tillen. Ook is hij 2 jaar lid geweest van de Nationale activiteiten Commissie Jiu-Jitsu. Mario examineert bij zwarte band examens op district en nationaal niveau.

Dit alles heeft de Judo Bond Nederland doen besluiten om Mario te promoveren naar een wel verdiende 6e Dan Jiu-Jitsu waar Mario, zijn leraar Tony v Venrooy, Bestuur en leerlingen van Budovereniging Rijen zeer trots op zijn.

Mario, van harte gefeliciteerd