Met lof geslaagd

Jiu-Jitsu Budovereniging Rijen
    Met lof geslaagd voor 1e dan Jiu-Jitsu: Megan Bulham en Antoon Verhoeven, 2e dan Ju-Jitsu: Thorwald v/d Ven op de door de Judo Bond Nederland georganiseerde Dan examens Jiu-Jitsu dd 14 november 2015 in Made,
    Na een intensieve voorbereiding van een jaar was het moment aangebroken voor Megan, Antoon en Thorwald om het geleerde in de praktijk uit te voeren met hun training partners Mike Bulham, Erik van Raak en Harrie Verhoeven. 2e aanvallers voor het laatste thema waren Ronald Damen en Stijn Mutsaers. Een 1e en 2e dan examen Jiu-Jitsu zijn onderverdeeld in 12 thema’s.
    1. KATA. Dit zijn voorgeschreven handelingen waar er gekeken wordt naar beheersing van techniek, etiquette, vorm, paraatheid etc.
    2. TRAPPEN EN STOTEN Hier moet de kandidaat laten zien hoe hij reageert op trap en stoot combinaties en hoe hij zelf als tegenaanval de trap en stoot combinaties uitvoert.
    3. MEERVOUDIGHEID Hier moet de kandidaat laten zien dat hij een worp, klem of verwurging tegen verschillende aanvallen kan uitvoeren.
    4. BEWEGINGSVORMEN STAANDE hier moet de kandidaat laten zien dat hij kan werpen, klemmen en verwurgingen kan aanzetten op iemand die hem aanvalt met pakkingen, omvattingen en trappen en stoten.
    5. BEWEGINGSVORMEN OP DE GROND Hier laat de kandidaat zien hoe hij zich op de grond verdedigd waarbij positie wisselingen belangrijk zijn om naar klem of verwurging te komen,
    6. AANVALS COMBINATIES Hier valt de kandidaat zelf aan om te komen tot een worp, klem of verwurging.
    7. INDIRECTE COMBINATIES Hier blokkeert of ontsnapt de aanvaller aan de worp, klem of verwurging die de kandidaat probeert in te zetten. De kandidaat moet hierop de aanvaller weer onder controle krijgen en een andere worp, klem of verwurging inzetten.
    8. OVERNAMES Hier laat de kandidaat zien dat als er bij hem een worp, klem of verwurging ingezet wordt. Hij dit kan blokkeren en overnemen met zijn eigen worp, klem of verwurging.
    9. BIJZONDER OPDRACHT Hier laat de kandidaat zien dat hij opbreng technieken beheerst en zich kan bevrijden uit pakkingen en omvattingen
    10. ONGEWAPENDE AANVALS COMBINATIES. Hier word de kandidaat aangevallen met pakkingen, omvattingen en trappen en stoten. Verdedigingen zijn vrij
    11. GEWAPENDE AANVALS COMBINATIES Hier wordt de kandidaat aangevallen met wapens, hij moet de aanvaller ontwapenen en onder controle brengen. Eventueel met het wapen wat hij afgepakt heeft van de aanvaller.
    12. VRIJE AANVAL Hier wordt de kandidaat eerst door 1 en later door 2 aanvallers aangevallen. Effectiviteit van techniek en beweging is hier belangrijk.
    Megan is als klein meisje begonnen met Jiu-Jitsu en heeft wedstrijden Duo System gedaan. Antoon en Thorwald zijn als volwassene verslingert geraakt aan Jiu-jJtsu. Alle drie hebben ze zich als uitstekende jitsuka’s ontwikkeld.
    Alles wat gevraagd werd voerde Megan, Antoon en Thorwald vakkundig uit. Tijdens het examen werd al snel duidelijk dat elk thema op een bijzonder goed niveau werd uitgevoerd. De zeer intensieve begeleiding naar het examen toe is beloond met een prachtig resultaat waar de vonken van af spatten en dat resulteerde dan ook in hoge punten, waarbij Megan met het hoogst aantal punten van de avond geslaagd is. Tot slot werden bij Megan, Antoon en Thorwald, tijdens de diploma uitreiking vol trots de zwarte band omgeknoopt. In het bijzonder voor Megan, want bij haar werd de zwarte band omgeknoopt door haar training partner en vader Mike Bulham.
    Megan, Antoon en Thorwald, namens Budo vereniging Rijen en je Ju-Jitsu maatjes. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat!